FJSE Blog

Segíts, hogy segíthessünk

  • Home / Sporttal Segítünk Blog / 5+1 érdekesség a…

5+1 érdekesség a futópados csúcskísérletről

Csécsei Zoltán január 19-20-án megkísérli megdönteni a 12 és 24 órás futópados világcsúcsot. 2016-ban sikerült már megdöntenie a 12 órás világcsúcsot, erre készül most is. Az eseménnyel kapcsolatban összegyűjtöttünk néhány érdekességet:

Ahhoz, hogy a régi világcsúcsot átadja a múltnak, 12 óránál 153 km-nél kell lennie, ez 4:42/km átlagot jelent, azaz 1 kilométert 4 perc 42 másodperc alatt kell megtennie 12 órán keresztül. 24 óránál pedig 264km-nél kell járnia, ami 5:27/km átlagot jelent.

Külön erre az alaklomra érkezik egy hitelesített, tanúsítvánnyal rendelkező pad a helyszínre. A különlegessége, hogy nem hagyományos szalagos pad lesz, hanem lamellái lesznek, ami az aszfalthoz, vagy a hideg rekortánhoz hasonló érzést kelt használat közben. Ez egyrészt egy biztosabb felületet jelent, ugyanakkor gazdaságosabb futást is lehetővé tesz, mert nem kell olyan magasra emelni a lábat futás közben.

A pad kijelzője a helyszínen és a 24 órás közvetítés során is ki lesz vetítve, így minden szurkoló és érdeklődő élőben követheti a csúcskísérlet alakulását.

Fontos lesz a terem hőfoka is, ezt mobilklímával fogják szabályozni. Kezdetben 13 fokot állítanak be a csúcskísérlet félidejéig, utána ahogy lassul, fárad a sportoló, lehet majd melegebb a teremben, 15-16 fok, majd a legvégére 17-18 fok, ekkor már csak 6 perces tempót fog tartani Csécsei a terv szerint.

A csúcskísérletben kísérni is lehet a sportolót, egy-egy futópad lesz felállítva Csécsei mellé, ide jelentkezhetett fél-egy órás etapokra bárki, aki szeretne részt venni a csúcskísérletben.

+1: a frissítésA tervek szerint a 24 óra alatt 47 „étkezésem” lesz – mondta el Csécsei Zoltán. „Csak folyékony állagú ételt veszek magamhoz, és 23 csomagnyi kapszulát, ezek összetevői: só, magnézium, kálium, BCAA, koffein. Fél óránként szénhidrát tartalmú folyadékot vagy gélt fogok magamhoz venni.”

A sportoló a 24 órás futás alatt körülbelül 18000 kcalt fog elégetni, a szervezete tartalékaiból kb 12000 kcal-t, a futás közben pedig nagyjából 6000 kalóriát tud bevinni. Így a csúcskísérlet végére nagyjából 4 kilóval lesz könnyebb. Ebből kb 2,5 kiló vízveszteség, kb 1 kiló zsírveszteség és kb fél kiló egyéb (izom, ch raktár…) veszteség lesz.

A futás során összesen körülbelül 15 liter folyadékot iszok majd meg

.A csúcskísérlet részletei:

Időpont: 2020. január 19., 18 órától várhatóan január 20., 18 óráig

Helyszín: Springday Health Club; 1042 Budapest, Árpád út 47-49.

Az eseményt a Streamsport élőben közvetíti.

hu_HUHungarian
hu_HUHungarian